کاغذ سفید

فیلم رگ خواب

دوشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶ ب.ظ

 

 

رگ خواب فیلمی به کارگردانی حمید نعمت ‌الله

 

 

فیلم رگ خواب

نویسنده معصومه بیات

 

 

محصول سال ۱۳۹۴

 

 

اکران در سال ۱۳۹۶

 

 

.

 

 

این فیلم برای من حرف های زیادی برای گفتن دارد. لیلا حاتمی در نقش "مینا" به عقیده من سمبل و نماد سادگی، معصومیت، امید، محتاج محبت از جانب پدر و لاغیر (که از ابتدا تا انتهای فیلم برای او ناشناخته بود)، عشق، صبر، جستجوگر معنایی برای زندگی و یک انسان اصیل می باشد.

 

 

.

 

 

قدرت روحی مینا را در برابر سختی ها و ناملایمت هایی که برایش اتفاق می افتد، برای من بسیار ستودنی است. اینکه علی رغم همه مشکلات، روحیه و اراده خودش را برای ادامه زندگی و رسیدن به اهدافش از دست نداد، بسیار جای تامل دارد...

 

 

.

 

 

آخرین دیالوگ ذهنی مینا در رستوران کامران را هرگز فراموش نمی کنم:

 

 

این آدم غریبه کامرانه! من عاشق این بودم! همه زندگیم بسته بود به یه نگاهش، یه کلامش، یه لبخندش...

 

 

باورم نمیشه!!

 

 

این موجود حقیر و رقت انگیز... کاش خبردار نمیشدم، کاش هیچوقت نمی فهمیدم. دیگه هیچ چیز ندارم پدر، دیگه نمی خوام منو ببینی...

 

 

.

 

 

هنر پیشه "لیلا حاتمی" را خیلی دوست دارم. گاهی فقط کلامی از یک نفر کافیست تا همیشه برای آدمی متفاوت گردد؛ در جایی از وی خواندم:

 

 

شهرت خوب است ولی دلم نمی ‌خواهد شهرت را آسان به دست بیاوریم. اصولا کار سخت را دوست داریم.

 

 

و

فکر می‌کنم که همه آدم‌ها از نظر درونی، شبیه من هستند و فقط ظاهرشان فرق می‌کند.

 

 

 

 

 

 

  • ریحانه امید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی